עורך דין קניין רוחני

עורך דין לקניין רוחני יעמוד לצידכם להגנה על היצירות שלכם
מכתב התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים

קניין רוחני הוא תחום דינמי שהתחיל להתפתח לפני כ-50 שנים ומאז הוא נמצא בפיתוח תמידי.

חוק זכות יוצרים:

נהוג להתייחס לקניין רוחני כזכות הבעלות על יצירה מקורית בשלל תחומים, ובהתאמה, המחוקק קבע סל כלים להגנה על זכויות הקניין הרוחני של יוצרים מסוגים שונים, בין היתר נקבע "חוק זכות יוצרים" המעניק מספר הגנות ליוצרים.

הגנות מכח חוק זכות יוצרים:

חוק זכות יוצרים התשס"ח- 2007 קובע מספר יצירות המקבלות הגנה חוקית, בין היתר קובע החוק כי יצירה אומנותית זכאית להגנות שבחוק, ומגדיר "יצירה אומנותית" באופן הבא:

"יצירה אמנותית" – לרבות רישום, ציור, יצירת פיסול, תחריט, ליטוגרפיה, מפה, תרשים, יצירה אדריכלית, יצירת צילום ויצירת אמנות שימושית, ובכלל זה גופן;

בפסיקות בתי המשפט נקבעו מספר מבחנים להגדרת יצירתיות של יצירה, וכל יצירה נדרשת לעמוד בתנאים אלה כדי לחסות בהגנות הניתנות מכח חוק זכות יוצרים.

הגנת בית המשפט ליוצרים:

בית המשפט פוסק לא פעם כי המפר זכות יוצרים ביצירה אומנותית נדרש לשאת בהשלכות של מעשיו. כך לדוגמה בע"א 5977/07 האוניברסיטה העברית בירושלים נ' בית שוקן להוצאת ספרים בע"מ [פורסם בנבו] (2011) נקבע כי:

"התפיסה היא שיש לגמול ליוצר על המאמץ ועל המשאבים שהוא השקיע בהפקת היצירה, ולהכיר בזכותו ליהנות מפרי עמלו. לפי גישה זו, האינטרסים של היוצר, כשלעצמם, נתפסים כראויים להגנה – מתוך הכרה בכך שמוצדק והוגן לגמול את היוצר על העבודה שהושקעה בהכנת היצירה, וכחלק מהשאיפה להגן על זכות היסוד של היוצר בקניינו…"

פיצוי על הפרת זכות יוצרים:

סעיף 56 לחוק זכות יוצרים קובע כי בסמכות בית המשפט לפסוק פיצוי ללא הוכחת נזק בסך של עד 100,000 ש"ח:

"הופרה זכות יוצרים או זכות מוסרית, רשאי בית המשפט, על פי בקשת התובע, לפסוק לתובע, בשל כל הפרה, פיצויים בלא הוכחת נזק בסכום שלא יעלה על 100,000 שקלים חדשים"

עורך דין לתביעת זכות יוצרים:

ברוב המקרים, נדרשים אומנים ויוצרים לפנות לעורך דין לצורך מיצוי זכויותיהם לפי חוק זכות יוצרים.

משרדנו מייצג אומנים ויוצרים מסוגים שונים, ובעל ניסיון רב בייצוג לקוחות בענייני קניין רוחני, הכולל בין היתר: תיעוד ורישום זכויות קניין רוחני, אכיפה ותביעה בטענות על הפרת קניין רוחני.

אם ברצונכם לפנות בנושאים של קניין רוחני, באפשרותכם ליצור קשר בטל' מספר: 09-7665531 ונשמח לעמוד לרשותכם.

שאלות ותשובות
המשרד נמצא בנתניה, ברחוב יהודה לוי במרכז העיר.
המשרד מקפיד על זמינות, שעות הפעילות של המשרד הן בין הימים א' – ה' בשעות 8:00 עד 20:00.
דבר ראשון לנשום עמוק, ולהירגע. מרגע הגשת התביעה ועד פסק הדין יכול לעבור זמן רב במהלכו דברים יכולים להשתנות, ולעיתים בית המשפט ישתכנע כי הצדק איתכם. עם זאת, יש לפנות במהירות האפשרית לעו"ד בעל ניסיון בייצוג בפני בית משפט לצורך הגשת כתב הגנה בהקדם ושמירה על זכויותיכם.
מזל טוב! שלב חיפוש הדירה הוא ארוך ומייגע, ומציאת דירה התואמת את צרכיכם מהווה שלב משמעותי בדרך לסופו, אך זהו לא סוף המסע.

עם מציאת הדירה, יש לפנות לעו"ד המתמחה במקרקעין שיבצע עבורכם את הבדיקות המשפטיות הנדרשות לצורך זיהוי הנכס, בחינתו המשפטית, התאמתו לרישומים, בדיקת ההיתכנות לקבלת משכנתא בעבורו ואפשרות השלמת העסקה ברישום על שמכם. בנוסף, עורך הדין ינסח בעבורכם את הסכם רכישת הדירה וידווח את העסקה לרשויות המס כנדרש. למשרדנו ניסיון רב בייצוג קונים ומוכרים בעסקאות מקרקעין, מכל הסוגים ובכל רחבי הארץ. פנו אלינו עוד היום ונשמח לסייע.
דניאל שגב - משרד עורכי דין בנתניה
עורך דין - דניאל שגב
עורך דין דניאל שגב, בוגר תואר ראשון במשפטים של האוניברסיטה העברית (בהצטיינות), בעל ניסיון רב בייצוג לקוחות בכל תחומי המומחיות של המשרד: עסקאות מכר יד שניה, רכישת דירה מקבלן, התחדשות עירונית, מיסוי מקרקעין, מסחרי, ליטיגציה (ייצוג בבתי משפט), צוואות וירושות וייפוי כח מתמשך.
מאמרים נוספים
קודם
הבא
שיחת ייעוץ ראשונית עם עורך דין ללא עלות