נפילת אריחי חיפוי בבניין – אחריות קבלן לחיפוי חיצוני

על מי מוטלת האחריות לתיקון נפילת חיפוי חוץ בבניין, ומה טיב התיקון הנדרש?

נפילת חיפוי חיצוני בבניין

מה הנזקים הצפויים כתוצאה מנפילת חיפוי הבניין?

נפילת אריחי חיפוי בבית משותף מתרחשת לעיתים קרובות, ומעמידה את כל בעלי הדירות בפני נזק ממשי המחייב תיקון מוקדם ככל האפשר, מהסיבות הבאות:

  • חזות הבניין נפגעת.
  • עוברי האורח מסביב לבניין עלולים להיפגע מהאריחים הנופלים, עד כדי סכנת חיים.
  • הרכבים החונים בקומת הקרקע עלולים להינזק.
  • לבניין סיכוי גבוה להינזק מבעיות רטיבות לאחר ירידת גשמים במקומות בהם החיפוי ניתק.
  • ערך הבניין יורד כתוצאה מהליקוי הקיים.

 

באחריות מי לתקן את נפילת החיפוי החיצוני לבניין?

אם הבניין נבנה ב- 7 השנים האחרונות: האחריות לתיקון היא של הקבלן, לפי דרישה של בעל דירה בבניין (לפי ס' 9 לתוספת לחוק המכר (דירות), תשל"ג-1973).

אם הבניין נבנה לפני יותר מ-7 שניםהאחריות לתיקון מוטלת על הנציגות (ועד הבית), לפי דרישת בעל דירה בבניין (לפי סעיף 3 א' לתקנון המצוי שבחוק המקרקעין).

 

לאחר שהוחלט על ביצוע התיקון, ואחריות המתקן, יש לוודא כי התיקון מבוצע בהתאם לתקן:

ככל שמתעורר צורך בתיקון אריחי החיפוי בבניין, יש לוודא כי חיפוי האבן החיצוני יותקן בהתאם לתקן הנדרש בתקנות התכנון והבניה (בקשה להיתר, תנאיו ואגרות), תש"ל-1970:

סימן ד': חיפוי קירות וחזיתות בנינים

התקנת חיפוי תק' (מס' 3)  תשס"ז-2007

14.03  (א)  התקנת חיפוי על חזיתו של בנין או על קירותיו הפנימיים או החיצוניים, תיעשה בהתאם לתקן ישראלי אם קיים לגבי סוג זה של חיפוי; לא קיים תקן כאמור, יותקן החיפוי באופן שימנע את נפילתו של החיפוי מחזית הבנין או מקירותיו ושיבטיח את בטיחות הבנין ובטיחות השוהים בתוכו ובסביבתו.

תק' (מס' 3)  תשס"ט-2009

          (ב)  השימוש באבן טבעית לחיפוי ייעשה בהתאם לתקן ישראלי ת"י 2378 חלק 1 – קירות מחופים באבן טבעית: אבן טבעית לחיפוי ודרישות כלליות ממערכת החיפוי; התקנת חיפוי מאבן טבעית בקיבוע רטוב, תיעשה בהתאם לתקן ישראלי ת"י 2378 חלק 2 – קירות מחופים באבן טבעית: קירות מחופים בקיבוע רטוב.

          (ג)   התקנת חיפוי מפסיפס או מאריחי קרמיקה על חזיתו של בנין או על קירותיו החיצוניים, תיעשה בהתאם לתקן ישראלי ת"י 1555 חלק 1 – מערכת פסיפס ואריחי קרמיקה לריצוף ולחיפוי בבניינים: חיפוי חוץ.

 

אתם זקוקים לייצוג עורך דין בעניין נפילת חיפוי חיצוני בבניין? פנו אלינו עוד היום לשיחה ישירה עם עורך.

שאלות ותשובות
המשרד נמצא בנתניה, ברחוב יהודה לוי במרכז העיר.
המשרד מקפיד על זמינות, שעות הפעילות של המשרד הן בין הימים א' – ה' בשעות 8:00 עד 20:00.
דבר ראשון לנשום עמוק, ולהירגע. מרגע הגשת התביעה ועד פסק הדין יכול לעבור זמן רב במהלכו דברים יכולים להשתנות, ולעיתים בית המשפט ישתכנע כי הצדק איתכם. עם זאת, יש לפנות במהירות האפשרית לעו"ד בעל ניסיון בייצוג בפני בית משפט לצורך הגשת כתב הגנה בהקדם ושמירה על זכויותיכם.
מזל טוב! שלב חיפוש הדירה הוא ארוך ומייגע, ומציאת דירה התואמת את צרכיכם מהווה שלב משמעותי בדרך לסופו, אך זהו לא סוף המסע.

עם מציאת הדירה, יש לפנות לעו"ד המתמחה במקרקעין שיבצע עבורכם את הבדיקות המשפטיות הנדרשות לצורך זיהוי הנכס, בחינתו המשפטית, התאמתו לרישומים, בדיקת ההיתכנות לקבלת משכנתא בעבורו ואפשרות השלמת העסקה ברישום על שמכם. בנוסף, עורך הדין ינסח בעבורכם את הסכם רכישת הדירה וידווח את העסקה לרשויות המס כנדרש. למשרדנו ניסיון רב בייצוג קונים ומוכרים בעסקאות מקרקעין, מכל הסוגים ובכל רחבי הארץ. פנו אלינו עוד היום ונשמח לסייע.
דניאל שגב - משרד עורכי דין בנתניה
עורך דין - דניאל שגב
עורך דין דניאל שגב, בוגר תואר ראשון במשפטים של האוניברסיטה העברית (בהצטיינות), בעל ניסיון רב בייצוג לקוחות בכל תחומי המומחיות של המשרד: עסקאות מכר יד שניה, רכישת דירה מקבלן, התחדשות עירונית, מיסוי מקרקעין, מסחרי, ליטיגציה (ייצוג בבתי משפט), צוואות וירושות וייפוי כח מתמשך.
מאמרים נוספים
קודם
הבא
שיחת ייעוץ ראשונית עם עורך דין ללא עלות