איך לבחור עורך דין למכירת דירה, מה תפקידו וכמה עולה

על תפקיד עורך הדין במכירת דירה
מכירת דירת מחיר למשתכן לפני הזמן

מדוע חשוב לשכור עורך דין במכירת דירה:

מכירת דירה היא מהעסקאות היקרות, המורכבות והחשובות ביותר שעושה אדם בחייו, אם לא החשובה מכולן.

נוכח מורכבות העסקה וחשיבותה, חובה לבחור בעורך הדין הטוב ביותר שילווה אתכם בכל שלב בדרך- החל משלב המשא ומתן, דרך חתימת החוזה וקביעת הבטוחות שיבטיחו את כספכם בעסקה.

בעסקה של מכירת דירה תפקידו של עורך הדין הוא קריטי, ולכן חשוב לבחור עורך דין מיומן ומנוסה- מקצוען בנדל"ן.

החששות בבחירת עורך דין למכירת דירה:

בחירת עורך דין למכירת דירה היא החלטה לא פשוטה המלווה בחששות רבים:

  1. האם עורך הדין בקיא בדיני המקרקעין, יודע לזהות את הסיכונים הקיימים בעסקה וינסח חוזה מכר שישמור עלי?
  2. האם עורך הדין מבין את הסיכון הכלכלי הכרוך במכירת דירה וישמור על הכספים המגיעים לי?
  3. האם עורך הדין יהיה סבלני וזמין ויהפוך את תהליך מכירת הדירה לחוויה נעימה?
  4. האם עורך הדין מכיר את הדרישות המוניציפליות בעירייה שבה נרכש נמכר?

החששות הם רבים ומובנים נוכח הסיכונים הטמונים בעסקה, ואולם, בעזרת 3 כללים פשוטים ניתן לאתר עורך דין למכירת דירה. 

3 הכללים לבחירת עורך דין למכירת דירה:

 1. מומחיות בדיני מקרקעין

ניתן לטעות ולחשוב כי הסכם מכר דירה הוא "חוזה סטנדרטי" אשר כל עורך דין יכול לערוך אותו. למרבה הצער, יש מקרים בהם עסקאות טופלו ע"י עורכי דין שאינם בקיאים בדיני המקרקעין, תוך הסתמכות על הסכמי "מאסטר" שמסתובבים באינטרנט, ובכך יצרו ללקוחותיהם עוגמת נפש רבה.

ביצוע עסקאות מקרקעין בישראל מחייבת הכרה עמוקה של דיני המקרקעין, הבנויים משכבות של חוקים ותקנות השלובים אלה באלה ויחד מרכיבים תמונה מלאה. על כך יש להוסיף את הצורך בהבנה מלאה של הדרישות השונות של כל רשות מקומית באזור בו נרכשת דירה ואת נוהלי העבודה של הטאבו, רשות מקרקעי ישראל וחברות משכנות החיוניות לצורך השלמת העסקה.

בחירה של עורך דין למכירת דירה חייבת להיות ממוקדת רק בעורכי דין שדיני מקרקעין זוהי התמחותם העיקרית, מתוך הבנה שבמכירת דירה עורך הדין נדרש להכיר לעומק את כל הפרקטיקות המקובלות ואת כל הוראות החוק הרלוונטיות לעסקת מכר דירה: חוק החוזים, חוק החוזים: תרופות, חוק המקרקעין, חוק המכר, חוק מיסוי מקרקעין, תקנות מיסוי מקרקעין ועוד.

רק עורך דין הבקיא בדיני המקרקעין, שערך מאות עסקאות מכר וניסח מאות חוזי מכר, בעל ניסיון רב בייצוג לקוחות בקניה ומכירת דירה הוא עורך דין שתרצו לצידכם בביצוע העסקה החשובה של חייכם.

 

2. זמינות ויחס אישי

כאשר מחפשים עורך דין למכירת דירה חשוב להבין כי עורך הדין יעמוד לרשותכם לכל משך חיי העסקה, החל משלב המשא ומתן, דרך חתימת הסכם המכר, וניסוח מנגנוני ביטחון משפטיים להבטחת כספי התמורה בעסקה.

זמינות עורך הדין ואיכות השירות שתקבלו הוא נגזרת של המקום שלכם במשרד ומעמדכם כלקוחות של עורך הדין. סביר להניח כי היחס שתקבלו במשרד קטן (או קטן-בינוני) יהיה הרבה יותר טוב מאשר היחס שתקבלו במשרד בינוני או בינוני-גדול.

במשרדים הגדולים מחלקת המקרקעין היא גדולה מאד ומונה עשרות עורכי דין ומספר מתמחים, וגם אם יבטיחו לכם "טיפול אישי מצוות המקרקעין", בפועל – סביר להניח שבעסקה שלכם יטפל עורך דין זוטר שקורס מעבודה ומתמחה שינסה להבין איך לנסח הסכם מכר. וכך, במקום לקבל יחס אישי, תמצאו עצמכם מעבירים ימים שלמים בשיחה עם מזכירת המחלקה בניסיון ליצור קשר עם הגורם מהמשרד שמטפל בכם (כמובן שזאת לא השיטה בכל המשרדים הגדולים, אך מניסיון של לקוחות זהו סטנדרט מייצג).

לעומת זאת, במשרד קטן היחסים שלכם עם עורך הדין שמטפל בכם מתנהלים באופן רצוף וישיר. במשרדים קטנים אין "לקוח גדול" או "לקוח קבוע", כל הלקוחות חשובים ומקבלים יחס שווה, אישי ומקצועי באופן ישיר מעורך הדין מנהל המשרד. בדרך כלל עורך הדין ימסור לכם את מס' הטלפון האישי שלו והתקשורת איתו תיעשה בזמינות גבוהה בשיחות טלפון ובאמצעות תוכנת הווצאפ.

 

3. מחיר הוגן

למכירת הדירה נלוות הוצאות נוספות וביניהן: דמי תיווך, מס שבח, היטל השבחה, שכר טרחת עורך דין ועוד. כל הוצאה בפני עצמה היא בסך של אלפי שקלים, ויחד יכולות להגיע כל ההוצאות לתשלום כולל של מאות אלפי ₪.

נוכח כמות ההוצאות הנלוות למכירת דירה, מומלץ שלא לשלם כל סכום בעבור הייצוג המשפטי של עורך דין למכירת דירה, תשלום יקר לא ישמור על זכויותיכם באופן טוב יותר. עם זאת, לאור חשיבות העסקה והעובדה שמדובר בהוצאה חד פעמית, מומלץ שלא להתפתות ולשכור עורך דין זול מאד שטיב עבודתו עלול לגרום למפח נפש בעתיד.

על פי תקנות לשכת עורכי הדין, תעריף שכר הטרחה המומלץ למכירת דירה נע בטווח שבין 1% ל- 2% משווי העסקה. בפועל, במשרדים הגדולים ידרשו תשלום של עד 2% משווי העסקה ובמשרדים הקטנים יידרשו תשלום שנע בין 0.5% ל- 1% משווי העסקה, ולעיתים אף יסכימו לפריסת תשלום שכר הטרחה, כאשר הסטנדרט בשוק הוא שכר טרחה בסך של 0.5% + מע"מ משווי העסקה.

מתכוונים למכור דירה? תפנו לעורך דין למכירת הדירה בהקדם!

אם הגעתם עד לכאן, אתם כבר בטח יודעים – ייצוג במכירת דירה היא משימה למקצוענים.

כדי להצליח במכירת הדירה ולהפוך את הרצון למציאות חשוב לפנות לעורך דין למכירת דירה בהקדם האפשרי!

עורך הדין שיעמוד לצידכם יאתר את הסיכונים המשפטיים הקיימים בדירה, יערוך הסכם מכר שיגן עליכם וילווה אתכם בכל צעד בעסקה מתוך היכרות קרובה של דרך ההתנהלות בעסקאות מכר מקרקעין.

זכרו- טרם קבלת ייעוץ משפטי, אין לחתום על מסמכים משפטיים מחייבים כמו "זיכרון דברים" או "ראשי פרקים" וכו', כל מסמך שנחתם בנוכחות הצדדים יכול להיחשב כחוזה מחייב באופן שעלול לייצר מחלוקות ובעיות בעתיד.

ליצירת קשר עם משרדנו וקבלת הצעת מחיר נא לפנות לטלפון מס': 09-7665531.

 

מאמרים נוספים:

אם הגעתם עד לכאן, אולי תתעניינו במאמרים הבאים:

  1. עסקאות מקרקעין – קניית דירה ומכירת דירה
  2. העברה ללא תמורה- דירה במתנה
  3. רכישת דירה מקבלן
שאלות ותשובות
המשרד נמצא בנתניה, ברחוב יהודה לוי במרכז העיר.
המשרד מקפיד על זמינות, שעות הפעילות של המשרד הן בין הימים א' – ה' בשעות 8:00 עד 20:00.
דבר ראשון לנשום עמוק, ולהירגע. מרגע הגשת התביעה ועד פסק הדין יכול לעבור זמן רב במהלכו דברים יכולים להשתנות, ולעיתים בית המשפט ישתכנע כי הצדק איתכם. עם זאת, יש לפנות במהירות האפשרית לעו"ד בעל ניסיון בייצוג בפני בית משפט לצורך הגשת כתב הגנה בהקדם ושמירה על זכויותיכם.
מזל טוב! שלב חיפוש הדירה הוא ארוך ומייגע, ומציאת דירה התואמת את צרכיכם מהווה שלב משמעותי בדרך לסופו, אך זהו לא סוף המסע.

עם מציאת הדירה, יש לפנות לעו"ד המתמחה במקרקעין שיבצע עבורכם את הבדיקות המשפטיות הנדרשות לצורך זיהוי הנכס, בחינתו המשפטית, התאמתו לרישומים, בדיקת ההיתכנות לקבלת משכנתא בעבורו ואפשרות השלמת העסקה ברישום על שמכם. בנוסף, עורך הדין ינסח בעבורכם את הסכם רכישת הדירה וידווח את העסקה לרשויות המס כנדרש. למשרדנו ניסיון רב בייצוג קונים ומוכרים בעסקאות מקרקעין, מכל הסוגים ובכל רחבי הארץ. פנו אלינו עוד היום ונשמח לסייע.
דניאל שגב - משרד עורכי דין בנתניה
עורך דין - דניאל שגב
עורך דין דניאל שגב, בוגר תואר ראשון במשפטים של האוניברסיטה העברית (בהצטיינות), בעל ניסיון רב בייצוג לקוחות בכל תחומי המומחיות של המשרד: עסקאות מכר יד שניה, רכישת דירה מקבלן, התחדשות עירונית, מיסוי מקרקעין, מסחרי, ליטיגציה (ייצוג בבתי משפט), צוואות וירושות וייפוי כח מתמשך.
מאמרים נוספים
קודם
הבא
שיחת ייעוץ ראשונית עם עורך דין ללא עלות